Tudung Untuk Anak Dara Comelku

Bismillah.

Assalamualaikum.

Sebenarnya, sudah lama saya tidak menjahit tudung kanak-kanak. Ada dalam sebulanlah. Hehe.. Menjahit tudung untuk anak kecil memang menyeronokkan. Apatah lagi yang penuh dengan hiasan dan warna. 
Antara rekaan tudung yang pernah saya jahit untuk anak dara saya ialah tudung flora. Saya hanya menggunakan kain jersi dan menggunakan teknik renda pleat di bahagian tepi tudung. Bahagian awning saya hias dengan flower lace timbul. Manakala di hujung awning saya letakkan renda cotton baki renda telekung:) Jimat...:) 
Tudung ini saya jahit khas untuk dia pakai semasa majlis walimah adik ipar saya. Hehe.. comelkan?


Tudung ini sepasang dengan baju jubah seluarnya. Daripada idea tudung ini saya kembangkan menjadi pelbagai lagi rekaan tudung lain. Baiklah, itu sahaja untuk kali ini. Boleh cuba idea ini ya.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi Bergedil Jagung Kak Nisa':)

TUTORIAL : Jubah Menyusu Dengan Lapik Dada

Tutorial: Membuat Jahitan Tepi Halus Menggunakan Mesin Brother Model 3034D