Telekung Kanak-kanak Manja

Bismillah...
Assalamualaikum. 

Semoga sihat dan ceria hendaknya. Untuk produk kali ini, saya ingin memperkenalkan Telekung Kanak-kanak Manja. 

Model comel mencuba. Beliau sedang tidur nyenyak saya kejutkan. Hihi..

Telekung ini merupakan tempahan daripada seorang ibu yang bakal berangkat ke Mesir. Dua minggu sebelum bertolak beliau membuat tempahan ini untuk dihadiahkan kepada puterinya di sana nanti. Telekung ini bersaiz S, sesuai dengan anak beliau berumur 2 tahun. Ukuran labuh depan 28 inci, manakala belakang 20 inci. 


Bahagian lapik dahi saya gunakan piping untuk mengemaskannya. Renda berwarna merah jambu lembut saya susun dua baris kerana renda ini kecil iaitu 1 inci lebar sahaja.


Saya menggunakan kain polycotton Euro yang tebal tetapi lembut dan halus. Sangat mudah diseterika. Untuk pengikat kepala, saya gunakan getah berukuran 1/4 inci lebar. Getah elastik ini sangat lembut dan tidak sakit bila terkena di telinga.

Baiklah. sekadar itu dahulu corat coret saya untuk telekung si Manja ini. Alhamdulillah, sudah selamat sampai ke tangan pelanggan. Terima kasih. ;)

Comments

Popular posts from this blog

Resepi Bergedil Jagung Kak Nisa':)

TUTORIAL : Jubah Menyusu Dengan Lapik Dada

Tutorial: Membuat Jahitan Tepi Halus Menggunakan Mesin Brother Model 3034D